Wie kan er gebruik maken van Evie?

Iedereen voor wie een account door een zorgprofessional is aangemaakt op Evie, kan vanzelfsprekend gebruikmaken van Evie.

Zie je geen zorgprofessional of heeft de zorgprofessional jou (nog) geen toegang gegeven voor Evie? Indien je woonachtig bent in de gemeente Horst aan de Maas of Venray, kun je je hier gratis aanmelden voor de online trainingen. Voor inwoners uit andere regio’s is Evie helaas nog niet beschikbaar zonder professional. We werken er hard aan om Evie ook bij jou in de buurt beschikbaar te maken.

Met welke (lichte) mentale klachten kan ik bij Evie terecht?

Voor een groot aantal lichte mentale klachten biedt Evie zelfhulptrainingen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Slecht slapen
  • Veel piekeren
  • Stressklachten
  • Moeite met ‘nee’ zeggen
  • Niet lekker in je vel zitten
  • Niet goed kunnen ontspannen
  • Een negatief zelfbeeld hebben
  • Moeite hebben met gezond leven en eten
  • Je somber voelen
  • Corona gerelateerde klachten

Je kunt je voorstellen dat we bijna allemaal wel eens last hebben van dit soort klachten. Toch is het belangrijk voor onszelf dat we proberen te voorkomen dat deze klachten erger worden. Evie kan je hierbij helpen door digitale gratis zelfhulptrainingen omtrent onder andere deze thema’s aan te bieden.

Is Evie ook beschikbaar via een app?

Evie is via de app van ‘Minddistrict’ beschikbaar. Deze is te downloaden via de App Store of Google Play.
Zoek in de App Store of Google Play dus op ‘Minddistrict’ en log hier in met jouw ‘Evie-account’. 

Ik ontvang geen e-mails van het platform
Controleer altijd of deze e-mail niet terecht is gekomen in je ongewenste mail én of je het juiste e-mailadres (welke gekoppeld is aan je account) hebt ingevuld.
Heb je niets ontvangen stuur dan een e-mail naar de helpdesk met de vraag om de mail nog een keer opnieuw te sturen. Deze zal vervolgens zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen toegestuurd worden.
Kan ik mijn account weer activeren?

Stuur een e-mail naar de helpdesk met de vraag of je account weer geactiveerd kan worden. Vermeld in de mail de website link van het platform waarop je een account had.

Kan ik gekoppeld worden aan mijn hulpverlener?

Ja, je hulpverlener kan dit zelf doen. Aan de hand van je naam, e-mailadres of geboortedatum kan je behandelaar je account opzoeken en een koppelverzoek indienen.
Mocht dit problemen geven, stuur dan een e-mail naar de helpdesk met de naam van de hulpverlener die aan je account gekoppeld mag worden.

Kan ik mijn account verwijderen?

Stuur een e-mail naar de helpdesk met het verzoek om je account te verwijderen. Het verwijderen van een account is wel definitief en onomkeerbaar.
Je account kan ook gedeactiveerd worden. In dat geval kun je niet meer inloggen en ontvang je geen mails meer vanuit het platform, maar blijven je gegevens wel bewaard. Dit kan handig zijn in het geval dat je in de toekomst toch gebruik zou willen maken van Evie.